-
Witaj Gość
Pokaż/ukryj nagłówekWitaj Gościu, pisanie na forum wymaga rejestracji.
Forum » O TradeMatik » Zgłaszanie błędów » Problem z zakupem
Strony: [1] 2 Autor Temat:Problem z zakupem kontakt Problem z zakupem
w: February 22, 2013, 14:40Cytuj Witam
Dodałem nowy post z produktem, który po dokonaniu płatności miał być wysłany emailem.
Testowo postanowiłem zamówić produkt. Dokonałem płatności (DotPay), wszystko wyglądało jakby działało.
Email z "produktem" jednak nie dotarł na emaila, a w zakładce "Zamówienia" zakupy te są oznaczone ciągle jako "New", chociaż są już opłacone. Oznaczenie ich jako "Paid" lub "Finished" również nic nie daje.
Podpowie ktoś co zrobić?
TradeMatik Odp: Problem z zakupem
w: February 22, 2013, 14:50Cytuj witam
jedyny przypadek gdy mail nie zostanie wyslany to wtedy, gdy kupujacy w adresie email ma znak plusa '+', wtedy sprawdzanie transakcji konczy sie niepowodzeniem.
inne kwestie:
- konto w dotpay musi byc w pelni aktywne, inaczej firma ta nie odsyla automatycznych informacji o platnosci do strony
- na stronie nie moze byc uzyta zadna wtyczka cache-ująca (w3 total cache, wp super cache itp) gdyz wtedy wordpress nie przetwarza odeslanych przez dotpay powiadomienprosze tez w konfiguracji wtyczki oraz na stronie dotpay nie uzywac kodu PIN; okazuje sie ze w niektorych przypadkach powoduje on problemy
jesli wszystko powyzsze jest spelnione, prosze sprawdzic czy przesylanie informacji z dotpay do sklepu dziala poprawnie. prosze:
- zalogowac sie na konto dotpay
- przejsc do ustawienia > parametry URLC
- kliknac Przetestuj potwierdzenia URLC
- w pole na testowy adres urlc wpisac adres swojego sklepu
- typ transakcji przestawic na wykonana
- z listy transakcji prosze przepisac dane transakcji dla ktorej nie udalo sie wyslac automatycznego maila. prosze wpisac kwote (grosze oddzielic kropką), email kupujacego oraz control (w kokpicie nazwany Kod dotpay). reszta pól może zostać pusta
- klinac wykonaj test i zobaczyc co odpowie serwer sklepu. prawidlowa odpowiedz powinna brzmiec "OK" i nic wiecej. jesli jest inna, prosze tu napisac co sie pojawilokontakt Odp: Problem z zakupem
w: February 22, 2013, 15:32Cytuj Dziękuję za szybką odpowiedź, to się ceni 🙂
Usunąłem pin i wykonałem ten test. Wyszło, że jest "OK". W momencie wykonania tego testu dotarł też do mnie email z zamówionymi rzeczami.
Niepokoi mnie jednak to, że nie dotarł on od razu, a dopiero po wykonaniu tego testu. Co może być tego przyczyną?
Edit: Jak się okazało, przyszedł mi tylko ten email, który testowałem. W dodatku zarówno potwierdzenie jak i plik zostały wysłane 2 razy. Pozostałe zamówione rzeczy wciąż są jako "new".
TradeMatik Odp: Problem z zakupem
w: February 22, 2013, 15:45Cytuj witam
odnosnie maila po tescie: wszystko jest ok. de facto test dziala jak zwykly zakup. teraz po usunieciu pin powinny juz dochodzi maile
maile przyszly dwa razy bo zapewne kupowal Pan na swoje konto email, tak? oba maile (z potwierdzeniem wplaty i mail z linkami do plików) sa wysylane do wlasiciela strony oraz do kupujacego. temu przyszly dwa razy.
jak zwykly rzeczywisty kupujacy cos kupi dostanie po jednym mailu orz pan dostanie po jednym mailu nijako potwierdzenie ze klient tez dostal.
kontakt Odp: Problem z zakupem
w: February 22, 2013, 16:10Cytuj - konto DotPay w pełni aktywne
- PIN jest usunięty zarówno w DotPay jak i w ustawieniach na blogu
- żadnych pluginów cache'ującychNiestety emaile dalej nie dochodzą. Przed chwilą złożyłem kolejne zamówienie dla testu. Przyszła na maila informacja z DotPay oraz PayPal, natomiast emaila z plikiem brak, a zamówienie wciąż jako New.
Może podam Panu dane dostępowe do DotPay i strony i sprawdzi Pan o co może chodzić? Nie mam na obu kontach jeszcze nic praktycznie także obaw nie mam 🙂
TradeMatik Odp: Problem z zakupem
w: February 22, 2013, 16:16Cytuj dzien dobry
prosze wyslac na kkarpieszuk@gmail.com, przy czym zajme sie tym juz dopiero w poniedzialek zapewne.
memo Odp: Problem z zakupem
w: April 6, 2013, 18:41Cytuj Dzień dobry,
mam podobny problem. Wszystko działa ok, kiedy płatność dokonywana jest za pomocą przelewów bankowych przez Dotpay. Problem pojawia się, gdy klient wybiera płatność za pomocą PayPala (który i tak jest zintegrowany z DotPayem). Wtedy dostaję powiadomienie o dokonaniu płatności, ale nie jest wysyłany email z plikiem i zamówienie cały czas widnieje jako "New".TradeMatik Odp: Problem z zakupem
w: April 9, 2013, 00:09Cytuj faktycznie kiedy platnosc jest realizowana przez paypal, dotpay nie odsyla tej informacji do sklepu, wiec sklep nie moze zaktualizowac statusu.
jest to jednak kwestia konfiguracji samego dotpaya. napisalem dzis do nich z pytaniem jak to ustawic i gdy dadza odpowiedz, zamieszcze ją tutaj
TradeMatik Odp: Problem z zakupem
w: April 9, 2013, 21:41Cytuj dostalem odpowiedz od dotpay ze przy zakupach paypal informacja taka jest przekazywana do serwera sklepu i ze jesli tak sie nie dzieje, to zeby napisac do nich i pomoga rozwiazac problem.
troche zglupialem bo sam pamietam ze ktos mi z pol roku temu to zglaszal i od razu podal rozwiazanie, jak wlaczyc powiadomienia paypal. niestety nie moge znalezc tego listu.
ja sam z paypal nie korzystam. w kazdym badz razie jesli macie problem z takim zamowieniem:
- wejdzcie do panelu dotpay
- tam wejdzcie w parametry URLC
- kliknijcie testowanie urlc
- podajcie dane zamowienia, ustawcie status na 'wykonana' i zobaczcie co Wasz sklep na to odpowie. odpowiedz powinna byc OK, a jesli nie to pojawi sie informacja co poszlo nie tak. wklejcie prosze tu te informacjekontakt Odp: Problem z zakupem
w: April 13, 2013, 12:27Cytuj To chyba byłem ja 😉 Trochę pomogę w zamian za pomoc tutaj: https://tradematik.pl/pomoc/forum/o-tradematik-group1/pomoc-w-u%C5%BCytkowaniu-forum2/zmiana-jednego-napisu-thread95.0/#postid-402
1. Logujemy się na konto DotPay
2. Parametry URLC
3. Zezwól na przyjęcie parametru URLC z zewnętrznego serwisu - zaznaczamy fajeczkąPowinno zadziałać.
Strony: [1] 2 Mingle Forum by cartpauj
Wesrja: 1.0.34; Strona wczytana w 0.054 sekund